Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/10797
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2023-11-15T09:44:57Z-
dc.date.available2023-11-15T09:44:57Z-
dc.date.issued2023-06-05-
dc.identifier.urihttp//localhost:8080/jspui/handle/123456789/10797-
dc.description.abstractملخص الدراسة: تطرقنا في هذه الدراسة والتي تتمحور حول قراءة سسيولوجية للمضامين العنيفة في الألعاب الالكترونية إلى اشكالية تتمثل في معرفة الأبعاد الاجتماعية للألعاب الالكترونية الممارسة من طرف الشباب و مدى تأثيرها. وعليه قمنا بصياغة التساؤل الرئيسي التالي: ماهي مظاهر العنف في الالعاب الالكترونية الممارسة من طرف الشباب ؟ وتهدف هذه الدراسة الى فتحها مجالا للبحث و تشخيص أبعاد وعوامل ومظاهر العنف في الالعاب الالكترونية، وبالاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي و اختيارنا لعينة عشوائية متكونة من 50 طالب، اما فيما يخص أدوات جمع البيانات استعملنا أداة الاستبيان وجمع البيانات المتاحة و تحليلها وتفسيرها. وأشارت الدراسة الى ان التعرض المتكرر للعنف في الالعاب الالكترونية يمكن أن يؤثر على نمط التفكير وسلوك لدى اللاعبين قد يتطور لديهم اعتقادات غير واقعية بشأن العنف و زيادة العدوانية و التوتر في حياتهم اليومية. Abstract In this study, which revolves around a sociological reading of violent contents in electronic games, we addressed a problem represented in knowing the social dimensions of electronic games practiced by young people and the extent of their impact.Accordingly, we formulated the following main question: What are the manifestations of violence in electronic games practiced by young people.? This study aims to open a field for research and diagnosis of the dimensions, factors and manifestations of violence in electronic games, based on the descriptive analytical approach and our selection of a random sample consisting of 50 students. As for data collection tools, we used the questionnaire tool and available data collection, analysis and interpretation. The study indicated that repeated exposure to violence in electronic games can affect the thinking pattern and behavior of the players. They may develop unrealistic beliefs about violence and increase aggression and tension in their daily lives.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالعنف ، الألعاب الالكترونيةen_US
dc.titleقراءة سوسيولوجية للمضامين العنيفة في الألعاب الإلكترونية دراسة ميدانية لعينة من طلبة جامعة العربي التبسي قسم علم الاجتماعen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:1.مذكرات العلوم الإنسانية

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مذكرة تخرج غلاب الياس 3.pdf13,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools