Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/10800
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبونوار سليماني, موسى عبد الله-
dc.date.accessioned2023-11-15T10:18:17Z-
dc.date.available2023-11-15T10:18:17Z-
dc.date.issued2022-06-11-
dc.identifier.urihttp//localhost:8080/jspui/handle/123456789/10800-
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى تبيان مدى مساهمة التسويق الإلكتروني في تحسين سمعة المؤسسة، و تبيان نوع العلاقة بين استخدام التسويق الالكتروني وامتلاك المستهلك سمعة حسنة عن المؤسسة، ومدى مساهمة التسويق الالكتروني في تحسين العلاقة مع الزبون، اعتمد الباحثان على المنهج الوصفي لملاءمته لمثل هذه الدراسات، مستخدما أداة جمع البيانات الاستبيان على عينة قدرها 40 طالب سنة ثانية ماستر تخصص اتصال تنظيمي، جامعة تبسة أسفرت الدراسة على: يساعد التسويق الاكتروني في زيادة التعامل مؤسسة موبيليس، مستوى جودة خدمة الانترنت لدى الطلبة متوسطة ، جودة المعلومات المقدمة من طرف المؤسسة ومدى صدقها ودقتها تعود بالايجاب على سمعة المؤسسة وتأثر فيها، يغير التسويق الإلكتروني الصورة التي يمتلكها المتعامل عن مؤسسة موبيليس، وجود علاقة بين طرق التسويق الإلكتروني والسمعة التي يملكها متعامل موبيليس عن المؤسسة، وجود علاقة بين طرق التسويق الإلكتروني والسمعة التي يملكها متعامل موبيليس عن المؤسسة، نوعية الخدمات التي توفرها مؤسسة موبيليس عبر الإنترنت بمستوى متوسط The study aimed to show the extent of the contribution of e-marketing to improving the reputation of the organization and to describe the type of relationship between using an e-marketing and the good reputation which has the consumer about the company, and the extent of e-marketing to improvingthe relationship with the customer, the researchers adopted the descriptive approach for its relevance to this studies using the data collection tool (questionnaire) on a sample of 40 second-year Master's students, specialty Organisational Communication, University of Tebessa. The study resulted in: E-marketing helps increase dealing with Mobilis Corporation, the level of internet quality is average for students, the quality of information provided by the institution and the extent of its honesty and accuracy returns positively on the institution's reputation and affected by it. E-marketing changes the image that the customer owns about Mobilis Corporation, there is a relationship between e-marketing's methods and the reputation that a Mobilis dealers has about the institution, the quality of Online services provided by Mobilis Corporation on average levelen_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالتسويق، التسويق الالكتروني، سمعة المؤسسةen_US
dc.titleتأثير تطبيق آليات التسويق الالكتروني على سمعة المؤسسة الاقتصادية الجزائريةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:1.مذكرات العلوم الإنسانية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools