Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11376
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorطالبي, إلهام-
dc.contributor.authorقوسم, ماريا-
dc.contributor.authorحفناوي, أمال-
dc.date.accessioned2024-06-20T11:39:49Z-
dc.date.available2024-06-20T11:39:49Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11376-
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة لمعرفة دور أخلاقيات الأعمال في تحسين جودة الخدمة الصحية في المؤسسات العمومية، مع دراسة حالة المؤسسة الصحية الاستشفائية خالدي عبد العزيز-تبسة-، وقد اعتمدت هذه الدراسة على استخدام المنهج الوصفي والتحليلي، كما تم الاعتماد في جمع البيانات على الاستبيان بالإضافة الى الملاحظة والمقابلات الشخصية مع رؤساء المصالح، ولتحقيق أهداف الدراسة تم تحليل النتائج واختبار الفرضيات بالاعتماد على البرنامج الاحصائي27 SPSS. توصلت هذه الدراسة إلى وجود أثر ذو دلالة إحصائية لأخلاقيات الأعمال على تحقيق جودة الخدمة الصحية في المؤسسة العمومية الاستشفائية خالدي عبد العزيز تبسة، ومن أهم ما أوصت به الدراسة أنه يمكن للمؤسسة تحديد المجالات التي تحتاج الى تحسين والعمل على تعزيز نقاط القوة لضمان تقديم خدمات صحية عالية الجودة وتحقيق رضا العملاء بشكل أفضل.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة الشهيد الشيخ العربي التبسي تبسةen_US
dc.subjectThis study aimed to find out the role of Business Ethics in improving the quality of health services in public institutions, with a case study of Khaldi Abdul Aziz Hospital health institution - Tebessa, this study relied on the use of descriptive and analytical approach, and was used to collect data a questionnaire in addition to observation and personal interviews with heads of departments, and to achieve the objectives of the study, the statistical program SPSS27 used to analyze the results and test the hypotheses. This study found that there is a statistically significant impact of business ethics on achieving the quality of Health Service in the public hospital institution Khaldi Abdul Aziz in Tebessa, and one of the most important recommendations of the study is that the institution can identify areas that need improvement and work to strengthen the strengths to ensure the provision of high-quality health services and achieve satisfaction of Customers in a better way.en_US
dc.subjectأخلاقيات الأعمال، الجودة، الخدمة الصحية، مؤسسة استشفائية.en_US
dc.titleدور أخلاقيات الأعمال في تحسين جودة الخدمة الصحية في المؤسسات العمومية - دراسة ميدانية بالمؤسسة الإستشفائية خالدي عبد العزيز - تبسةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:02- قسم العلوم التجارية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools