Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11564
Title: واقع تطبيق تكنولوجيا التعليم في حصة التربية البدنية والرياضية في مرحلة التعليم المتوسط
Authors: قتال, بوبكر
Keywords: "تكنولوجيا التعليم حصة التربية البدنية والرياضية مرحلة المراهقة"
"educational technology physical education class adolencence"
Issue Date: 2-Jun-2024
Abstract: " عنوان الدراسة: واقع تطبيق تكنولوجيا التعليم في حصة التربية البدنية والرياضية في مرحلة التعليم المتوسط  أهداف الدراسة : هدفت هذه الدراسة الى : • معرفة ما اذا كانت توفر بيئة تكنولوجية تساعد على استخدام تكنولوجيا التعليم في حصة التربية البدنية والرياضية • معرفة الصعوبات التي تواجه استخدام الوسائل التكنولوجية في تدريس مادة التربية البدنية و الرياضية • التعرف على مدى تمتع أساندة التربية البدنية البدنية والرياضية بالمعرفة و الكفاءة في استخدام تكنولوجيا التعليم في حصة التربية البدنية و الرياضية .  إشكالية الدراسة : ماهو واقع تطبيق تكنولوجيا التعليم في حصة التربية البدنية و الرياضية في كرحلة التعليم المتوسط ؟  منهج الدراسة : المنهج الوصفي التحليلي .  مجتمع الدراسة :تمثل مجتمع الدراسة في أساتذة التربية البدنية و الرياضية في مرحلة التعليم المتوسط في ولاية تبسة و البالغ عددهم 203 .  عينة الدراسة :تمثلت في أساتذة التربية البدنية والرياضية في مرحلة التعليم المتوسط في دائرتي – نقرين – و – بئر العاتر-والبالغ عددهم 37 أستاذ.  الإجراءات الميدانية للدراسة : تم الاعتماد على استمارة الاستبيان موجهة للأساتذة تحتوي على 28 سؤالا مقسما على 3 محاور ، تم حساب الصدق الذاتي ثم التأكد من ثبات الأداة باستخدام معامل الثبات ألفاكرونباخ مع إجراء المعالجات الإحصائية التالية : المتوسط الحسابي ،النسب المئوية ،الانحرافات المعيارية.  أهم نتائج الدراسة : • لا توفر بيئة تكنولوجية تساعد على استخدام تكنولوجيا التعليم في حصة التربية البدنية والرياضية . • هناك صعوبات تواجه استخدام الوسائل التكنولوجية في تدريس مادة التربية البدنية و الرياضية • لا يتمتع أساندة التربية البدنية والرياضية بالمعرفة و الكفاءة في استخدام تكنولوجيا التعليم في حصة التربية البدنية و الرياضية . "
Description: "Study Summary Study Title: The Reality of Applying Educational Technology in Physical Education Classes at the Middle School Level Study Objectives: This study aimed to: • Determine whether a technological environment is provided that facilitates the use of educational technology in physical education classes. • Identify the difficulties faced in using technological tools in teaching physical education. • Assess the extent to which physical education teachers possess the knowledge and skills to use educational technology in physical education classes. Study Problem: What is the reality of applying educational technology in physical education classes at the middle school level? Study Methodology: Descriptive analytical method. Study Population: The study population consisted of 203 physical education teachers at the middle school level in the Wilaya of Tébessa. Study Sample: The sample included 37 physical education teachers from the districts of Negrine and Bir el-Ater. Field Procedures of the Study: The study relied on a questionnaire directed at the teachers, containing 28 questions divided into 3 sections. The validity was calculated, and the reliability of the tool was verified using the Cronbach's alpha reliability coefficient. The following statistical treatments were conducted: arithmetic mean, percentages, and standard deviations. Key Findings of the Study: • There is no technological environment that facilitates the use of educational technology in physical education classes. • There are difficulties in using technological tools in teaching physical education. • Physical education teachers do not possess the knowledge and skills to use educational technology in physical education classes. "
URI: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11564
Appears in Collections:مذكرات معهد علوم وتقنيات النشاطات الرياضية والبدنية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools