Please use this identifier to cite or link to this item:
http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11624
Title: | تأثير منصة التيك توك على هوية الطلبة في العصر الرقمي دراسة ميدانية على طلبة ماستر 2 التخصص: اتصال تنظيمي، جامعة الشهيد الشيخ العربي التبسي - تبسة |
Authors: | صافي حاتم, بوطورة باسم |
Keywords: | مواقع التواصل الاجتماعي، منصة التيك توك، الهوية الافتراضية، الطلبة الجامعيين |
Issue Date: | 11-Jun-2024 |
Abstract: | ملخص: هدفت الدراسة الى معرفة مدى تأثير منصة التيك توك على الهوية الإفتراضية للطلبة الجامعيين، استخدمت الدراسة المنهج الوصفي التحليلي لملائمته لمثل هذه الدراسة، اعتمدت الدراسة على أدات جمع البيانات الإستبيان، أجريت الدراسة على عين قدرها 80 طالب تخصص اتصال تنظيمي، من جامعة الشيخ العربي تبسي-تبسة، اسفرت الدراسة على ان الطلبة الجامعيين يستخدمون هويات افتراضية غير هوياتهم الحقيقية، عدم تطابق بين الهوية الافتراضية المستخدمة في منصة تيك توك مع الهوية الحقيقية، يسعى الطلبة من خلال استخدام منصة تيك توك الى تحقيق الذات وإبراز اهتماماتهم الشخصية المشتركة مع المتتبعين. Abstract The study aimed to determine the impact of the TikTok platform on the virtual identity of university students. The descriptive-analytical method was employed, deemed suitable for this type of study. The research relied on a questionnaire as the data collection tool and was conducted on a sample of 80 students specializing in Organizational Communication at the University of Sheikh Larbi Tebessi - Tebessa. The study revealed that university students use virtual identities different from their real ones, showing a discrepancy between the virtual identity used on TikTok and their true identity. Students use the TikTok platform to achieve self-fulfillment and highlight their personal interests shared with followers. Keywords: Social media, TikTok platform, virtual identity, university students. |
URI: | http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11624 |
Appears in Collections: | 1.مذكرات العلوم الإنسانية |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
تأثير منصة التيك توك على هوية الطلبة في العصر الرقمي.pdf | 2,17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Admin Tools