Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11631
Title: دور التسويق الالكتروني في تعزيز قطاع السياحة دراسة حالة لوجهات سياحية محلية
Authors: سبع, فريال
Keywords: التسويق الإلكتروني،قطاع السياحة
Issue Date: 11-Jun-2024
Abstract: الملخص: تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على دور التسويق الالكتروني في تعزيز قطاع السياحة، حيث تم الاعتماد في هذه الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، بالإضافة إلى استخدام أداة الاستبيان كأداة رئيسية في جمع المعطيات التي تم تحليلها بالاعتماد على البرنامج الإحصائي SPSSوأداة المقابلة كأداة مساعدة والتي تمت مع مدير الوكالة السياحية والأسفار Tatar ، golden Travelوقد توصلت هذه الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها أن التسويق الالكتروني له دور فعال في دعم وتطوير قطاع السياحة، كما يساهم في نشاط السياحة وتطوير خدماتها وعرضها على الزبائن. Abstract The aim of this study is to explore the role of electronic marketing in boosting the tourism sector. The study utilized a descriptive analytical methodology, incorporating a questionnaire as the primary data collection tool, which was analyzed using the statistical software SPSS. Interviews with the manager of Tatar Golden Travel Agency were also conducted as a supplementary method. The findings of this study suggest that electronic marketing plays a significant role in supporting and enhancing the tourism sector by stimulating tourism activity and improving service offerings for customers.
URI: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11631
Appears in Collections:1.مذكرات العلوم الإنسانية

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور التسويق الإلكتروني في تعزيز قطاع السياحة.PDF4,73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools