Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11653
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorشوكال, كريمة-
dc.date.accessioned2024-07-21T09:30:52Z-
dc.date.available2024-07-21T09:30:52Z-
dc.date.issued2024-06-12-
dc.identifier.urihttp//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11653-
dc.description.abstractملخص: تهدف هذه الدراسة إلى تبيان أثر مواقع التواصل الاجتماعي على فعالية الرسالة التسويقية للمؤسسات الصغيرة. وهذا بالاعتماد على المنهج الوصفي وعلى أدوات جمع البيانات المتمثلة في الاستبيان. وقد توصلت فالأخير إلى عدة نتائج أبرزها أن وسائل التواصل الاجتماعي تمكن المؤسسات من الوصول إلى جمهور واسع ومنتشر جغرافیا، مما يعزز فرصها في جذب عملاء جدد وتوسيع قاعدة العملاء الحالية، وأن مواقع التواصل الإجتماعي تقدم فرصاً كبيرة للمؤسسات الصغيرة لتعزيز رسالتها التسويقية والوصول الى جمهور واسع. Abstract : This study aims to demonstrate the impact of social media sites on the effectiveness of the marketing message for small enterprises. This is based on the descriptive approach and the data collection tools represented by the questionnaire. The study reached several results, most notably that social media enables organizations to reach a wide and geographically spread audience, which enhances their opportunities to attract new customers and expand the current customer base, and that social media sites provide great opportunities for small businesses to enhance their marketing message and reach a wide audience.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعي، التسويق الالكتروني، المؤسسات الصغيرةen_US
dc.titleاثر مواقع التواصل الاجتماعي على فعالية الرسالة التسويقية للمؤسسات الصغيرةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:1.مذكرات العلوم الإنسانية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools