Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11719
Title: الومضات الاشهارية المسموعة وتأثيرها عن السلوك الشرائي المحلي دراسة حالة على مستمعات إذاعة تبسة
Authors: بوشقورة, ماريا
Keywords: سلوك المستهلك. المستهلك المحلي. التأثير، الاذاعة ، Consumer behavior, Local behavior, Radio, Influence, Radio
Issue Date: 12-Jun-2024
Abstract: الملخص : هدفت الدراسة الحالية للكشف على تأثير الومضة الإشهارية المسموعة على السلوك الشرائي المحلي لدى الماكثات بالبيت لولاية تبسة لتأطير اعتمدنا من خلال طرحنا التساؤل الرئيسي: ما مدى تأثير الومضات الاشهارية المسموعة على السلوك الشرائي المحلي في ولاية تبسة ؟ واللاجابة عن التساؤل الذي انبثقت عنه مجموعة فى التساؤلات الفرعية واعتمدنا فيها على المنهج الوصفي التحليلي منهجا للدراسة، وإستمارة إستبيان أداة لها والتي تم توزيعها - على عينة قصدية من الماكثات بالبيت، ولقد توصلنا هذه الدراسة إلى جملة من النتائج مفادها أن الإشهار المسموع يخلق سلوكيات إستهلاكية جديدة لدى ربات البيوت حيث إضافة إلى أنه استماعهم الكبير للإذاعة يساهم في إقبالهم على اقتناء منتجات معنية وهو ما يجعل بذلك نسبة معتبرة منهن تتهافتن على المنتجات ذات العلامة التجارية الرائجة، ونسبة أخرى معتبرة يجعلها تتعرض للاشهار، له القدرة على إختيار ما يناسبهم من منتجات. ، وذلك لجذب إنتباه المشاهدة مقابل زيادة الانفاق الاستهلاكي لإيصاله لفكرة الرسالة المحددة لتحفيز المشاهد ABSTRACT The current study aimed to investigate the impact of audio advertisements on the local purchasing behavior of housewives in the Tebessa province as a case study. To frame the study, we posed the main question: To what extent do audio advertisements influence local purchasing behavior in the Tebessa province? To answer this question, which led to a series of sub-questions, we adopted the descriptive-analytical method for the study and used a questionnaire as a tool. This questionnaire was distributed to a purposive sample of housewives. In this study, we reached a number of conclusions, the most important of which is that audio advertisements create new consumer behaviors among housewives. Additionally, it was found that these advertisements contribute to confirming their significant listening to the radio and their enthusiasm for purchasing certain products. Consequently, a considerable percentage of them rush to buy popular branded products, and another significant percentage are exposed to advertisements, which helps them choose suitable products. This results in increased consumer spending, aiming to capture the viewer's attention to convey the specific message intended to motivate the viewer
URI: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11719
Appears in Collections:1.مذكرات العلوم الإنسانية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools