Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11745
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorلولباني, دعاء-
dc.date.accessioned2024-07-25T08:39:30Z-
dc.date.available2024-07-25T08:39:30Z-
dc.date.issued2024-06-04-
dc.identifier.urihttp//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11745-
dc.description.abstractالملخص: جاءت هاته الدراسة لتعالج موضوع: العوامل الاجتماعية التي تؤثر على إقبال النساء على أقسام محو الأمية حيث سعينا إلى ابراز هاته العوامل وتشخصيها على مستوى اقسام محو الأمية الذي تقبل عليه النساء حيث اعتمدنا في دراستنا هاته على المنهج الوصفي في تحليل وتفسير بيانات الاستبيان الذي حرصنا على توظيفه كأداة لجمع البيانات وتوزيع على عينةقصدية مكونة من 40 مبحوثة موزعة على مؤسستين تربوتين ، وقد توصلنا إلى أن الفهم العميق لهذه العوامل يشكل أساسًا مهمًا لتطوير استراتيجيات فعالة تهدف إلى زيادة مشاركة النساء في هذه البرامج الحيوية. من خلال تحليل الدوافع والتحديات المختلفة التي تواجه النساء، يمكننا الوصول إلى حلول ملموسة ومستدامة تدعم النساء في سعيهن لتحسين مهاراتهن التعليمية وبالتالي تحسين جودة حياتهن وحياة أسرهن. Abstract: This study aims to address the topic of social factors influencing women's enrollment in literacy programs. We sought to highlight and diagnose these factors at the level of literacy classes attended by women. Our study utilized a descriptive methodology to analyze and interpret data from a questionnaire, which we employed as a tool for data collection and distributed to a purposive sample of 40 respondents across two educational institutions. We found that a deep understanding of these factors forms a crucial basis for developing effective strategies to increase women's participation in these vital programs. By analyzing the various motivations and challenges faced by women, we can arrive at tangible and sustainable solutions that support women in their efforts to improve their educational skills, thereby enhancing their quality of life and that of their families.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالعوامل الاجتماعية، محو الأمية، النساء، التعليم ، Social factors, Literacy, Women, Educationen_US
dc.titleالعوامل الاجتماعية لإقبال النساء على أقسام محو الأمية - دراسة ميدانية باقسام محو الامية بابتدائية مسعد محمود ببئر العاتر وابتدائية حراث الطاهر الشريعةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:1.مذكرات العلوم الإنسانية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools