Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11802
Title: اثر الذكاء الاصطناعي على أداء المورد البشري في المؤسسة الجزائرية دارسة ميدانية بمركزي بحث ومكتب دارسات بولاية الجازئر العاصمة وولاية تيبازة
Authors: بن عرفة شاكر, بوخاري عبد الله
Keywords: الذكاء الاصطناعي – الذكاء – المؤسسة – المورد البشري - أداء Artificial Intelligence, Human Resources, Institution, Performance
Issue Date: 6-Jun-2024
Abstract: هذه الدراسة حول أثر الذكاء الإصطناعي على أداء المورد البشري بالمؤسسة الجزائرية دراسة ميدانية ببعض المراكز البحثية الجزائرية وقد استهللناها بالتساؤل الرئيسي التالي : هل هناك أثر لاستخدام الذكاء الإصطناعي على أداء المورد البشريا بالمؤسسة و وللإجابة عنه استخدمنا المنهج الوصفي والاستمارة الملاحظة كأداة لجمع البيانات وقد أسفرت هذه الدراسة عن نتائج أهمها : يستخدم المور البشري العامل بمراكز البحث أدوات الذكاء الإصطناعي و ساهم ذلك في تقليل الجهد والوقت و تحسين النتائج إلا أن هناك بعض التحديات إلى ينبغي السعي لتذليل من أجل تحقيق النتائج المرجوة Summary This study examines the impact of artificial intelligence (AI) on human resource performance within Algerian institutions. We conducted a field study at several Algerian research centers, guided by the following main question: Does the use of AI affect human resource performance in organizations? To answer this question, we employed a descriptive methodology and utilized observation forms as a data collection tool. The study yielded several important findings: AI Tools Usage: Human resources personnel working in research centers actively utilize AI tools. These tools have contributed to reducing effort and time while improving overall results. Challenges: Despite the benefits, there are challenges associated with AI adoption. Efforts should be made to overcome these challenges and achieve desired outcomes.
URI: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11802
Appears in Collections:1.مذكرات العلوم الإنسانية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools