Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11874
Title: التربية البدنية والرياضية للتعليم الإبتدائي الواقع والمأمول
Authors: هوام محمد, عبسي هشام
Keywords: النشاط البدني الرياضيو التربية البدنية الرياضية و التعليم الابتدائي
Issue Date: 2024
Publisher: جامعة اشهيد الشيخ العربي التبسي تبسة
Citation: جامعة اشهيد الشيخ العربي التبسي تبسة
Abstract: هدفت الد ا رسة إلى تحديد الأهداف التعليمياة والتربوياة للتربياة البدنياة والرياضاية فاي التعلايم الابتادائيو و تقيايم واقاع تنفياذ با ا رمج التربياة البدنياة والرياضاية فاي المادارس الابتدائياة وتقادير مادى تاوافر التساهيلات والمعادات اللازمة لتنفيذ با ا رمج التربياة البدنياة بفعالياة. ماع تحدياد التحاديات التاي تواجاه تطبياق التربياة البدنياة والرياضاية في التعلايم الابتادائيو اساتخدمت الد ا رساة المانهج الوصافي التحليلاي معتمادة علاى أداة جماع البياناات الاساتبيان أجريت الد ا رسة على عينة 40 أستاذ للتربية البدنياة والرياضاية باالطور الابتادائي ببلدياة تبساةو أسافرت الد ا رساة على لا يتم تطبيق الأهداف التعليمية والتربوية للتربية البدنياة والرياضاية بشاكل كامال فاي المادارس الابتدائياة. هناك نقص في الموارد والتجهي ا زت اللازمة لتنفيذ ب ا رمج التربية البدنياة والرياضاية بفعالياة.يواجاه أسااتذة التربياة البدنياة والرياضاية صاعوبات فاي تحقياق الأهاداف التربوياة بسابب قلاة التادريب والتأهيال.تحساين جاودة التربياة البدنية والرياضية يتطلب دعمًا أكبر من الإدارة التعليمية والمجتمع المحلي
Description: The study aimed to identify the educational and pedagogical objectives of physical education and sports in primary education, evaluate the current implementation of physical education and sports programs in primary schools, and assess the availability of necessary facilities and equipment for effective program execution. Additionally, the study sought to identify the challenges facing the implementation of physical education and sports in primary education. The study employed a descriptive-analytical approach and utilized a questionnaire as the data collection tool. The study was conducted on a sample of 40 primary school physical education teachers in the municipality of Tébessa. The study revealed that the educational and pedagogical objectives of physical education and sports are not fully implemented in primary schools. There is a shortage of resources and equipment necessary for the effective execution of physical education and sports programs. Physical education and sports teachers face difficulties in achieving educational objectives due to a lack of training and qualification. Improving the quality of physical education and sports requires greater support from educational administration and the local community
URI: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11874
Appears in Collections:مذكرات معهد علوم وتقنيات النشاطات الرياضية والبدنية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools