Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11937
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحناشي, محمد إسلام-
dc.date.accessioned2024-09-23T08:24:46Z-
dc.date.available2024-09-23T08:24:46Z-
dc.date.issued2024-06-16-
dc.identifier.urihttp//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11937-
dc.description.abstractخلاصة. تتناول هذه الدراسة موضوع: دور الاتصال الرقمي في تحسين أداء العاملين في المؤسسة الاقتصادية – دراسة ميدانية ببنك الفلاحة والتنمية الريفية فرع تبسة. وكان هدفنا تسليط الضوء على دور تكنولوجيا المعلومات والاتصالات الرقمية في تعزيز تنمية المهارات الفردية والجماعية في مكان العمل والتعرف على دور الاتصالات الرقمية في تعزيز رضا الموظفين وتحفيزهم لتحقيق أداء أفضل داخل المؤسسة الاقتصادية محل الدراسة. اعتمدنا في دراستنا على المنهج الوصفي لتحليل وتفسير البيانات المستمدة من الاستبيان، والتي استخدمناها كأداة لجمع البيانات ووزعناها على أفراد المجتمع البالغ عددهم 38 موظفاً. وخلصنا إلى أن التواصل الرقمي يلعب دورا هاما وإيجابيا في تعزيز أداء العمل في البنك، من خلال أدواته المتنوعة والرضايات المختلفة التي يقدمها، بالإضافة إلى تعزيز بيئة العمل وزيادة الرضا الوظيفي للعاملين في البنك الزراعي والريفي. التنمية فرع تبسة Abstract. This study addresses the topic: The Role of Digital Communication in Improving Employee Performance in the Economic Institution - A Field Study at the Bank of Agriculture and Rural Development, Tebessa Branch. Our aim was to highlight the role of information technology and digital communication in enhancing the development of individual and group skills in the workplace and to identify the role of digital communication in enhancing employee satisfaction and motivation to achieve better performance within the economic institution under study. In our study, we relied on the descriptive approach to analyze and interpret the data from the questionnaire, which we used as a tool for data collection and distributed among the 38 employees of the community. We concluded that digital communication plays an important and positive role in enhancing work performance at the bank, through its various tools and the different satisfactions it provides, in addition to enhancing the work environment and increasing job satisfaction for employees at the Bank of Agriculture and Rural Development, Tebessa Branch.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectdigital communication, employee performance, information technology, economic institutionen_US
dc.titleدور الاتصال الرقمي في تحسين أداء العمال في المؤسسة الاقتصادية دراسة ميدانية ببنك الفلاحة والتنمية الريفية وكالة تبسةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:1.مذكرات العلوم الإنسانية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools