Please use this identifier to cite or link to this item:
http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/5120
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | GUELAI, RAIHANA | - |
dc.contributor.author | BRIK, AYA | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-07T09:12:42Z | - |
dc.date.available | 2022-09-07T09:12:42Z | - |
dc.date.issued | 2022-06-19 | - |
dc.identifier.uri | http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/5120 | - |
dc.description.abstract | الملخص كاملابجميع اللغات المتوفرة: In each complex, factory or mine are the different means of transport that replace the effort human, this leads to a gain in time and in production. Our work focuses on the study and analysis of the beltconveyor of the Boukhadra mine and EL-HADJAR complex in Annaba using the FMEA methodology in order to determine the failure patterns and the negativeeffects on it, where we applied the Pareto diagram in order to diagnose Information concerning the failurerecorded at the conveyorbelt 1704, its causes and itseffectswasalsocollected, as well as the methods of prevention and detection of errors. The information wasthenprocessed using the Ishikawa diagram (cause and effect table) which leads to the classification of causes and results in the diagnosis of malfunctions. Résumé: Dans chaque complexe, usine ou mine se trouve les différents moyens de transport qui remplacent l'effort humain, cela mène à un gain dans le temps et dans la production. Notre travail porte sur l’étude et l’analyse du convoyeur à bandes de la mine de Boukhadra et complexe EL-HADJAR à Annaba en utilisant la méthodologie AMDEC afin de déterminer les schémas de défaillance et les effets négatifs sur elle, où nous avons appliqué le schéma de Pareto afin de diagnostiquer Des informations concernant la défaillance enregistrée à la bande transporteuse 1704, ses causes et ses effets ont également été recueillies, ainsi que les méthodes de prévention et de détection des erreurs. L'information a ensuite été traitée à l'aide du diagramme d'Ishikawa (tableau des causes et effets) qui conduit à la classification des causes et des résultats au diagnostic de dysfonctionnements. ملخص : ان الزائر لاي مركب ، مصنع او منجم يجد انهم يستعملون بكثرة وسائل النقل المتعددة التي تعوض المجهود البدني للعمال و بالتالي تزيد من مردود الانتاج . يركز عملنا على دراسة و تحليل الحزام الناقل في منجم بوخضرة و مركب الحديد و الصلب بالحجار ولاية عنابة و ذلك باستعمال منهجية AMDEC من اجل تحديد انماط الفشل و التأثيرات السلبية عليه ، حيث قمنا بتطبيق مخطط باريتو من اجل تشخيص المشاكل و الاعطال ؛ . كما تم جمع المعلومات المتعلقة بالفشل المسجل في الحزام الناقل 1704 وأسبابها و تأثيراتها باإلضافة كذلك إلى طرق الوقاية والكشف عن األخطاء. بعد ذلك تمت معالجة المعلومات باستخدام مخطط ايشيكاوا (مخطط السبب و النتيجة) حيث يؤدي إلى تصنيف األسباب و النتائج في تشخيص األعطال | en_US |
dc.language.iso | fr | en_US |
dc.subject | Keywords: mine, complex, conveyorbelt, maintenance, FMECA method, Pareto diagram, ishikawa Diagram | en_US |
dc.subject | Mots clés : mine , complexe, convoyeur à bande, maintenance , méthode AMDEC , diagramme Pareto , diagramme ishikawa | en_US |
dc.subject | الكلمات المفتاحية : منجم ، مركب ، الحزام الناقل ، الصيانة ، منهجية AMDEC ،مخطط باريتو ، مخطط ايشيكاوا | en_US |
dc.title | Contribution à la maintenance d’une machine industrielle «convoyeur à bande » | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | 01-Département Electromécanique |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
memoir fin d’etude.pdf | 4,74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Admin Tools