Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/7504
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorدبوس, رياض-
dc.contributor.authorلبيض, عبد الجليل-
dc.date.accessioned2023-03-06T15:11:00Z-
dc.date.available2023-03-06T15:11:00Z-
dc.date.issued2022-06-06-
dc.identifier.urihttp//localhost:8080/jspui/handle/123456789/7504-
dc.descriptionThe study aimed to learn the type of correlation between the level of fitness and the concept of physical self in secondary school pupils in Tebessa State. As well as statistically significant differences in the level of physical fitness associated with health and the concept of physical subjectivity attributable to the sex variable of secondary pupils in the state of Tebessa . Based on the descriptive curriculum as being suitable for such studies, the researcher used the questionnaire data collection tool, physical tests and physical measurements on a sample of 60 secondary school pupils in the state of tebessa. The results of the study were that there were no statistically significant differences in health-related physical fitness and physical self-understanding among secondary pupils attributable to the sex variable. While there are statistically significant differences in a health-related fitness component of secondary pupils attributable to the sex variable. Moreover, there is no correlation between health-related fitness and its components and the physical self-concept of secondary pupils.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة نوع العلاقة الارتباطية بين مستوى اللياقة البدنية ومفهوم الذات البدنية لدى تلاميذ الطور الثانوي بولاية تبسة. وكذا معرفة الفروق ذات دلالة إحصائية في مستوى اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة ومفهوم الذات البدنية تعزى لمتغير الجنس لدى تلاميذ الطور الثانوي بولاية تبسة. اعتمد على المنهج الوصفي كونه المنهج الكثر مناسبة لمثل هذه الدراسات، استعمل الباحث أداة جمع البيانات الاستبيان والاختبارات البدنية والقياسات الجسمية على عينة قدرها 60 تلميذ من الطور الثانوي بولاية تبسة، أسفرت الدراسة على نتائج تمثلت في لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة ومفهوم الذات البدنية لدى تلاميذ الطور الثانوي تعزى لمتغير الجنس. في حين توجد فروق ذات دلالة إحصائية في أحد مكونات اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة لدى تلاميذ الطور الثانوي تعزى لمتغير الجنس. إضافة أنه لا توجد علاقة ارتباطية بين اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة ومكوناتها ومفهوم الذات البدنية لدى تلاميذ الطور الثانوي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectاللياقة البدنية المرتبطة بالصحة، مفهوم الذات البدنية، الطور الثانويen_US
dc.subjecthealth-related fitness, physical self-concept, secondary education cycleen_US
dc.titleعلاقة مستوى اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة بمفهوم الذات البدنية لدى تلاميذ الطور الثانوي دراسة ميدانيةبولاية تبسةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:مذكرات معهد علوم وتقنيات النشاطات الرياضية والبدنية



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools