Please use this identifier to cite or link to this item: http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/9721
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorكافي, رمزي-
dc.contributor.authorملاك, نصر الدين-
dc.date.accessioned2023-07-16T10:08:46Z-
dc.date.available2023-07-16T10:08:46Z-
dc.date.issued2023-06-06-
dc.identifier.urihttp//localhost:8080/jspui/handle/123456789/9721-
dc.descriptionThe study aims to find out the role of classroom activities within educational institutions in reducing school violence ،These activities are represented in the physical education and sports class, in addition to internal activities organized by institutions, such as inter-departmental sports courses in various sports competitions, and are carried out under the direct supervision of the professor.The general question was whether classroom activities within educational institutions have a role in reducing school violence? I rely on the descriptive approach that the researchers consider appropriate for such studies, as the sample was deliberately selected from some high schools in the state of Tebessa, which was estimated at 15 professors and 15 administrators, and we relied on the form as the main tool in the research containing 36 questions, and the data obtained were processed in a quantitative way by statistical methods in addition to the qualitative method in order to interpret the percentages obtained.en_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى معرفة دور األنشطة الصفية داخل المؤسسات التربوية في التقليل من العنف المدرسي، وتتمثل هذه األنشطة في حصة التربية البدنية والرياضية،باإلضافة النشاطات الداخلية التي تنظمها المؤسسات مثل الدورات الرياضية بين األقسام في مختلف المنافسات الرياضية وتتم تحت إشراف مباشر من األستاذ .وتمثل التساؤل العام في هل لألنشطة الصفية داخل المؤسسات التربوية دور في التقليل من العنف المدرسي؟. أعتمد على المنهج الوصفي الذي يراه الباحثان مناسبا لمثل هذه الدراسات كما تم إختيار العينة بطريقة قصدية من بعض ثانويات والية تبسة والتي قدرت ب 15 أستاذ و 15 إداري وإعتمدنا على اإلستمارة كأداة رئيسة في البحث تحتوي على 36 سؤاال ،وتمت معالجة البيانات المتحصل عليها بطريقة كمية عن طريق اآلساليب اإلحصائية باإلضافة إلى األسلوب الكيفي من أجل تفسير النسب المتحصل عليها .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectالأنشطة الصيفية، المؤسسات التربوية، العنف المدرسي،المنافسات الرياضيةen_US
dc.subjectclassroom activities, school violence,educational instituonsen_US
dc.titleدور الانشطة الصفية داخل المؤسسات التربوية في التقليل من العنف المدرسي دراسة ميدانية على مستوى ثانويات دائرة الشريعة - تبسةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:مذكرات معهد علوم وتقنيات النشاطات الرياضية والبدنية

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور الانشطة الصفية داخل المؤسسات التربوية ف...pdf2,54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools