Dépôt DSpace/Université Larbi Tébessi-Tébessa

دور صناع المحتوى على موقع الانستغرام في التسويق للسلع والخدمات (دراءسة ميدانية على طلبة كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author بوعشة ساخر, أميرة نسرين
dc.date.accessioned 2024-07-15T08:33:52Z
dc.date.available 2024-07-15T08:33:52Z
dc.date.issued 2024-06-13
dc.identifier.uri http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11579
dc.description.abstract تناولت هذه الدراسة موضوع دور صناع المحتوى على موقع الانستغرام في تسويق السلع والخدمات بهدف الكشف عن عادات وانماط عينة الدراسة في التعرض لموقع الانستغرام وكذا البحث عن دوافع استخدام موقع الانستغرام والاشباعات المحققة من ذلك وأيضا معرفة التأثيرات المعرفية والوجدانية والسلوكية وقد اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي والعينة القصدية ولجمع البيانات استخدمنا استمارة الاستبيان والتي تم تطبيقها على عينة قوامها 64، وتم استبعاد أربعة لعدم اكتمال بياناتهم ليكون الإجمالي 60 استمارة وبعد قراءة وتحلي البيانات توصلنا الى مجموعة من النتائج أهمها: أن اكثر من نصف العينة يتصفحون موقع الانستغرام بصفة دائمة ومعظمهم يستخدمون الموقع في الفترة المسائية كأقل من ساعة واغلبية الطلبة يفضلون الفيديوهات والصور وهناك تنوع في سلوك الطلبة وتفضيلاتهم استنتجنا ان غالبية المشاركين يشعرون بالراحة النفسية اثناء تصفحهم للانستغرام كما أن هناك تفاوتا في تفضيلات المستخدمين بشأن مشاركة الفيديوهات بالإضافة الى ذلك يستخدم معظم المشاركين الانستغرام كوسيلة للتسلية والترفيه أيضا هناك تباين في ذلك بين الافراد واستنتجنا ان معظم المشاركين يشعرون بالرضا عند الحصول على محتوى مفيد وقيم على الانستغرام بالإضافة الى ذلك هناك تفاوت في درجة الاهتمام والتفاعل مع المحتوى وتقييمات المستخدمين اتلعب دورا هاما في بناء الثقة ولكن ليس الجميع يعتمد بشكل كبير عليها في اتخاذقرارات الشراء. استنتجنا ان الانستغرام يوفر تجربة سهلة وممتعة للمستخدمين كما يظهر اهتمام الطلبة بالحصول على محتوى ترفيهي وتعليمي متنوع وهناك تفاوت في مدى الحاجة الى التفاعل المباشر مع العلامات التجارية وان اغلب المبحوثيبن يتابعون المحتوى لمعرفة المنتجات والخدمات المعروضة وان صناع المحتوى على موقع الانستغرام يساهمو ن في تحسين وتغير سلوك الطلبة نحو المنتجات والخدمات المعروفة. باللغة الأجنبية: Study summary: This study addressed the topic of the role of content creators on the Instagram website in marketing goods and services with the aim of revealing the habits and patterns of the study sample in exposure to the Instagram website, as well as searching for the motivations for using the Instagram website and the satisfactions achieved from that, as well as knowing the cognitive, emotional and behavioral effects. In this study we relied on the descriptive approach. For the purposive sample, to collect data, we used a questionnaire form, which was applied to a sample of 64 people. Four were excluded because their data was incomplete, so that the total number was 60 questionnaires. After reading and analyzing the data, we reached a set of results, the most important of which are: that more than half of the sample browses the Instagram website permanently, and most of them use the site for The evening period is less than an hour, and the majority of students prefer videos and photos. There is a diversity in students’ behavior and preferences. We concluded that the majority of participants feel psychologically comfortable while browsing Instagram. There is also a difference in users’ preferences regarding sharing videos. In addition, most participants use Instagram as a means of entertainment and amusement. There is also a difference in This is between individuals and we concluded that most participants feel satisfied when obtaining useful and valuable content on Instagram. In addition, there is a difference in the degree of interest and interaction with the content and user ratings play an important role in building trust, but not everyone relies heavily on them in making purchasing decisions. We concluded that Instagram provides an easy and enjoyable experience for users. It also shows students’ interest in obtaining diverse entertaining and educational content. There is a difference in the extent of the need for direct interaction with brands, and that most of the respondents follow the content to learn about the products and services offered, and that content makers on the Instagram site contribute to improving and changing behavior. Students towards well-known products and services. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject صناع المحتوى، الانستغرام، التسويق en_US
dc.title دور صناع المحتوى على موقع الانستغرام في التسويق للسلع والخدمات (دراءسة ميدانية على طلبة كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée