Dépôt DSpace/Université Larbi Tébessi-Tébessa

استخدام حاضنة INNOEST COMPANY مواقع التواصل الاجتماعي لدعم مكانة المؤسسات الناشئة

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author مرامرية فضيلة, مصباحي سناء
dc.date.accessioned 2024-07-17T09:51:43Z
dc.date.available 2024-07-17T09:51:43Z
dc.date.issued 2024-06-13
dc.identifier.uri http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11611
dc.description.abstract تعنى هذه الدراسة بالتعرف على دور مواقع التواصل الاجتماعي في تعزيز المؤسسات الناشئة ودراسة كيفية استخدامها من طرف حاضنة INNOEST COMPANY ، حيث توفر عبر هذه المنصات الرقمية البيئة المشجعة والداعمة لرواد الاعمال ومشاريعهم الابتكارية ، من خلال تقديم الدعم الفني التقني والإعلامي اللازم لنجاحها .ولهذه المواقع أهمية بالغة في بناء العلاقات مع العملاء وزيادة الوعي بالعلامة التجارية والمنتجات والخدمات التي تقدمها المؤسسات الناشئة. اعتمدنا المنهج الوصفي و دراسة الحالة ولجمع البيانات كانت كل من الملاحظة والمقابلة هي الانسب لدراستنا . وقد تم التوصل إلى مجموعة من النتائج أهمها : 1- حاضنة INNOEST COMPANY تكتسي أهمية بالغة في المحيط الذي تنشط فيه حيث تتكفل بمرافقة مشاريع الشباب المبتكر لدعم مكانة المؤسسات الناشئة 2- مواقع التواصل الاجتماعي من أهم الوسائل التي تستخدمها حاضنة INNOEST COMPANY في تعزيز مكانة المؤسسات الناشئة 3- تستخدم حاضنة INNOEST COMPANY مواقع التواصل الاجتماعي لتتواصل مع المحيط الذي تنشط فيه ؛ واستغلالها لعرض الأفكار الابتكارية للمشاريع الناشئة ؛ والاعلان عن فرص التدريب والتمويل 4- تلجأ حاضنة INNOEST COMPANY إلى مواقع التواصل الاجتماعي في حل المشكلات التي تواجهها والأزمات التي تتعرض لها مثل: نشر البيانات الصحفية ومشاركتها ، حملات هاشتاق لزيادة الوعي 5- حاضنة COMPANY INNOEST حققت العديد من الاشباعات جراء استخدامها مواقع التواصل الاجتماعي في دعم مكانة المؤسسات الناشئة ، بما في ذلك : زيادة الوعي بالعلامة التجارية حيث تمكنت الحاضنة من جذب انتباه الجمهور المستهدف وزيادة الوعي حول خدماتها وفرص الاستثمار التي تقدمها للمشاريع الناشئة . الكلمات المفتاحية : الحاضنة ، مواقع التواصل الاجتماعي ، دعم مكانة المؤسسات الناشئة . Summary: This study is concerned with identifying the role of social networking sites in promoting emerging enterprises and studying how they are used by the INNOEST COMPANY incubator, as it provides, through these digital platforms, an encouraging and supportive environment for entrepreneurs and their innovative projects, by providing the technical and media support necessary for their success. These sites are extremely important in building relationships with customers and increasing awareness of the brand and products And services provided by emerging enterprises. We adopted the descriptive approach and the case study, and to collect data, both observation and interview were the most appropriate for our study A set of results were reached, the most important of which are: 1-The INNOEST COMPANY incubator is of great importance in the environment in which it operates, as it undertakes to accompany innovative youth projects to support the status of emerging institutions. 2-Social media sites are the most important means used by INNOEST COMPANY in enhancing the status of emerging institutions. 3-INNOEST COMPANY incubator uses social networking sites to communicate with the environment in which it is active; It is used to present innovative ideas for emerging projects and announce training and funding opportunities. 4-INNOEST COMPANY incubator resorts to social media sites to solve the problems and crises it faces , such as: publishing and sharing press releases, hashtag campaigns to raise awareness . 5-COMPANY INNOEST incubator has achieved many satisfactions as a result of its use of social media sites to support the position of emerging enterprises, including: increasing brand awareness, as the incubator was able to attract the attention of the target audience and increase awareness about its services and investment opportunities that it offers to emerging projects; key words : Incubator, social networking sites, status support,Emerging institutions en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject الحاضنة ، مواقع التواصل الاجتماعي ، دعم مكانة المؤسسات الناشئة en_US
dc.title استخدام حاضنة INNOEST COMPANY مواقع التواصل الاجتماعي لدعم مكانة المؤسسات الناشئة en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée