Dépôt DSpace/Université Larbi Tébessi-Tébessa

الانتساب للأقسام القرآنية والتحصيل الدراسي في مرحلة الطور الثانوي دراسة ميدانية بمسجد أنس أبن مالك ولاية تبسة

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author مخاطي سمير, عرعار محمد رضا
dc.date.accessioned 2024-07-23T08:54:56Z
dc.date.available 2024-07-23T08:54:56Z
dc.date.issued 2024-06-05
dc.identifier.uri http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11687
dc.description.abstract تلعب المدرسة القرآنية دور كبيرا في زيادة التحصيل الدراسي للتلميذ في الطور الثانوي، وذلك من خلال شحذ ذاكرة مرتاديها ومساعدتهم على التركيز والثبات وتسهيل الحفظ - غرس القيم النبيلة والمثل العليا لدى تلاميذ المدارس القرآنية ما يجعلهم يتجنبون المعاصي مما يؤثر على ملكات الحفظ لديهم ويجعلهم أكثر حضوراً في طلبهم للعلم. - كلما كان الالتصاق والالتزام بحلق تحفيظ القرآن الكريم كلما كان له دور في زيادة التحصيل الدراسي للتلميذ في الطور الثانوي - تساعد المدارس القرآنية على تنظيم الوقت والتوفيق بين الواجبات والالتزامات المنزلية بإعداد الفرد وجعله أكثر تنظيماً - تعمل المدارس القرآنية على تسهيل عملية المراجعة والمذاكرة لدى تلاميذ الطور الثانوي، وهو عامل مهم في تحقيق دافعية إنجاز أكبر خلال المشوار الدراسي. Abstract The Qur’anic school plays a major role in increasing the academic achievement of the student in the secondary stage, by sharpening the memory of its students, helping them to concentrate and persist, and facilitating memorization - instilling noble values and ideals in the students of the Qur’anic schools, which makes them avoid sins, which affects their memorization abilities and makes them more present in school. Their request for knowledge. - The more adherence and commitment to the course of memorizing the Holy Qur’an, the more it plays a role in increasing the student’s academic achievement in the secondary stage. - Qur’anic schools help organize time and reconcile homework duties and obligations by preparing the individual and making him more organized. - Qur’anic schools work to facilitate the review and study process for students. Secondary stage, which is an important factor in achieving greater achievement motivation during the academic career. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject المدرسة القرآنية، التحصيل الدراسي، الطور الثانوي ، Quranic school, academic achievement, secondary stage en_US
dc.title الانتساب للأقسام القرآنية والتحصيل الدراسي في مرحلة الطور الثانوي دراسة ميدانية بمسجد أنس أبن مالك ولاية تبسة en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée