Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
مناصر بوجمعة, معمري رياض |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-24T08:15:04Z |
|
dc.date.available |
2024-07-24T08:15:04Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-06 |
|
dc.identifier.uri |
http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11711 |
|
dc.description.abstract |
ملخص
سعت الدراسة لتسليط الضوء على موضوع التكوين أثناء الخدمة وجودة الأداء البيداغوجي للمعلم، دراسة ميدانية لمعلمي اللغة الانجليزية بالطور الابتدائي بمدينة بئر العاتر، حيث هدفنا إلى التعرف على مدى مساهمة التكوين أثناء الخدمة في تحسين مهارات التدريس وتحفيز التفاعل الصفي في حصص اللغة الانجليزية بالطور الابتدائي، وقد اعتمدنا المنهج الوصفي في معالجة النتائج المتحصل عليها من الاستمارات التي تم جمعها من قبل مكونة من 34 مفردة يمثل المجتمع الدراسي ككل، وتوصلنا في الأخير إلى أنه يمكن تكوين أساتذة اللغة الانجليزية أثناء الخدمة له دور إيجابي في تحسين مهارات التدريس، التفاعل الصفي، التقويم داخل القسم
Abstract
The study aimed to shed light on the topic of in-service training and the quality of pedagogical performance of teachers. It is a field study focusing on primary school English teachers in the city of Bir El Ater. Our goal was to understand the extent to which in-service training contributes to improving teaching skills and motivating classroom interaction in English language lessons at the primary level. We adopted the descriptive method to analyze the results obtained from the questionnaires, which comprised 34 items representing the entire study population. Ultimately, we concluded that in-service training for English language teachers has a positive role in enhancing teaching skills, classroom interaction, and evaluation within the classroom. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
التكوين أثناء الخدمة، الاداء البيداغوجي، معلم، اللغة الانجليزية، الطور الابتدائي ، in-service training, pedagogical performance, teacher, English language, primary level |
en_US |
dc.title |
التكوين اثناء الخدمة وجودة الاداء البيداغوجي للمعلم: دراسة ميدانية لمعلمي اللغة الإنجليزية بالطور الابتدائي بمدينة بئر العاتر ولاية تبسة |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée