Dépôt DSpace/Université Larbi Tébessi-Tébessa

اتجاهات الاساتذة نحو ادراج اللغة الانجليزية في الطور التعليم الإبتدائي

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author بوراس, أشجان
dc.date.accessioned 2024-09-01T11:27:12Z
dc.date.available 2024-09-01T11:27:12Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/11750
dc.description.abstract ملخص هدفت هذه الدراسة للكشف عن اتجاهات الأساتذة نحو إدراج اللغة الإنجليزية في المرحلة الابتدائية. اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي كونه الأنسب لتحقيق الأهداف المرجوة. تم اختيار عينة عشوائية مكونة من 43 أستاذًا، واستخدمت الباحثة استبيانًا كأداة رئيسية لجمع البيانات. لتحليل النتائج، تم الاستعانة ببرنامج الحزم الإحصائية SPSS. و قد جاءت نتائج البحث كالتالي: • للاساتذة اتجاهات ايجابية نحو ادراج اللغة الانجليزية في الطور التعليم ابتدائي • توجد فروق ذات دلالة إحصائية في اتجاهات الاساتذة نحو ادراج اللغة الانجليزية في الطور التعليم الإبتدائي تغزى لمتغير الجنس و مستوى التعليمي و كذلك الى الخبرة المهنية • لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في اتجاهات الاساتذة نحو ادراج اللغة الانجليزية في الطورالتعليم الإبتدائي تغزى لمتغير الحالة الاجتماعية Study summary: This study aimed to reveal teachers’ trends towards the inclusion of English at the primary level. The study relied on the descriptive curriculum as being best suited to achieving the desired goals. A random sample of 43 professors was selected, and the researcher used a questionnaire as the main tool for data collection. To analyse the results, the SPSS statistical packaging programme was used. The results of the research are as follows: • Professors have positive trends towards the inclusion of English in the third phase of elementary • There are statistically significant differences in professors’ trends towards the inclusion of English in the third phase of the elementary that are conjured to the gender variable. • There are statistically significant differences in professors’ trends towards the inclusion of English in the third phase of elementary language that are attributed to the variable level of education. • There are statistically significant differences in professors’ attitudes towards the inclusion of English in the third phase of the elementary that are conquered by the variable professional experience. • There are no statistically significant differences in professors’ attitudes towards the inclusion of English in the third phase of the elementary that are attributed to the variable social situation Résumé Cette étude visait à révéler les attitudes des enseignants à l’égard de l’inclusion de la langue anglaise au niveau primaire. L’étude s’est appuyée sur l’approche descriptive car elle est la plus appropriée pour atteindre les objectifs souhaités. Un échantillon aléatoire de 43 professeurs a été sélectionné et le chercheur a utilisé un questionnaire comme principal outil de collecte de données. Pour analyser les résultats, le progiciel statistique SPSS a été utilisé. Les résultats de la recherche étaient les suivants : • Les enseignants ont une attitude positive à l’égard de l’inclusion de la langue anglaise au niveau de l’enseignement primaire. • Il existe des différences statistiquement significatives dans les attitudes des enseignants à l’égard de l’inclusion de la langue anglaise au niveau de l’enseignement primaire, en raison des variables de sexe et de niveau d’éducation, ainsi que de l’expérience professionnelle. • Il n’y a pas de différences statistiquement significatives dans les attitudes des enseignants à l’égard de l’inclusion de la langue anglaise dans l’enseignement primaire en raison de la variable de l’état civil. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject اتجاهات، اساتذة التعليم الإبتدائي، اللغة الانجليزية، التعليم الإبتدائي Teachers’ Trends – Primary Education Professors – English tendances – enseignants du primaire – langue anglaise – enseignement primaire en_US
dc.title اتجاهات الاساتذة نحو ادراج اللغة الانجليزية في الطور التعليم الإبتدائي en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée