Résumé:
هدفت الدراسة معرفة دور لألعاب شبه الرياضية في تنمية مهارة التواصل الاجتماعي عند تلاميذ الطور الإبتدائي. معرفة دور الألعاب شبه الرياضية في تنمية مهارة الضبط الانفعالي عند تلاميذ الطور الإبتدائي. معرفة دور الألعاب شبه الرياضية في تنمية مهارة التعاون عند تلاميذ الطور الإبتدائي. استخدمت الدراسة المنهج الوصفي ، أجريت الدراسة على عينة قدرها 40 أستاذ تم استخدام مقياس المهارات الاجتماعية، اسفرت الدراسة على للألعاب شبه الرياضية دور في تنمية مهارة التواصل الاجتماعي عند تلاميذ الطور الإبتدائي. للألعاب شبه الرياضية دور في تنمية مهارة الضبط الانفعالي عند تلاميذ الطور الإبتدائي. للألعاب شبه الرياضية دور في تنمية مهارة التعاون عند تلاميذ الطور الإبتدائي.
Description:
The study aimed to determine the role of semi-sport games in developing social communication skills among primary school students. Additionally, it sought to understand the role of semi-sport games in enhancing emotional regulation and cooperation skills in primary school students. The study employed a descriptive methodology and was conducted on a sample of 40 teachers, using a social skills scale as the data collection tool. The results indicated that semi-sport games play a role in developing social communication skills, emotional regulation skills, and cooperation skills among primary school students