Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بونوار, أسامة |
|
dc.contributor.author |
مباركية, زيدان |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-05T13:03:54Z |
|
dc.date.available |
2023-03-05T13:03:54Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-08 |
|
dc.identifier.uri |
http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/7464 |
|
dc.description |
The study aimed to learn the type of relationship between health-related fitness level and the physical self-concept of middle-stage pupils approach, the researchers relied on the descriptive curriculum for suitability for such a study, using a data collection tool tests of health-related fitness elements and the measurement of the concept of physical self, on a sample of 66 middle-level pupils in the state of Tebessa The study found that there were no statistically significant differences in health-related fitness among primary pupils attributable to the sex variable. There are statistically significant differences in a component of health-related fitness (motor fitness) in primary pupils attributable to the sex variable. There are no statistically significant differences in the concept of physical subjectivity of primary pupils attributable to the sex variable. There is no correlation between fitness components and the concept of physical self in primary students. There is no correlation between health-related fitness and the physical self-concept of middle-stage pupils |
en_US |
dc.description.abstract |
هدفت الدراسة إلى معرفة نوع العلاقة بين مستوى اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة ومفهوم الذات البدنية لدى تلاميذ الطور المتوسط، اعتمد الباحثان على المنهج الوصفي لملاءمته لمثل هذه الدراسة، مستخدما أداة جمع البيانات إختبارات لعناصر اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة، ومقياس مفهوم الذات البدنية، على عينة قدرها 66 تلميذ من الطور المتوسط، اسفرت الدراسة على أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة لدى تلاميذ الطور الابتدائي تعزى لمتغير الجنس. توجد فروق ذات دلالة إحصائية في أحد مكونات اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة (اللياقة الحركية) لدى تلاميذ الطور الابتدائي تعزى لمتغير الجنس. لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في مفهوم الذات البدنية لدى تلاميذ الطور الابتدائي تعزى لمتغير الجنس. لا توجد علاقة ارتباطية بين مكونات اللياقة البدنية ومفهوم الذات البدنية لدى تلاميذ الطور الابتدائي. لا توجد علاقة ارتباطية بين اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة ومفهوم الذات البدنية لدى تلاميذ الطور المتوسط. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة، مفهوم الذات البدنية، الطور المتوسط |
en_US |
dc.subject |
health-related fitness, physical self-concept, Middle-level education |
en_US |
dc.title |
علاقة مستوى اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة بمفهوم الذات البدنية لدى تلاميذ الطور المتوسط، دراسة ميدانية بولاية تبسة |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée