Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
خشبة, أنيس |
|
dc.contributor.author |
جباري, هيثم |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-05T15:22:28Z |
|
dc.date.available |
2023-03-05T15:22:28Z |
|
dc.date.issued |
2022-06-07 |
|
dc.identifier.uri |
http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/7474 |
|
dc.description |
The currentstudyaims at determining the normative levels of health-related fitness (HRF), as well as the differenceswithstatisticalsignificanceamongits components which correspond to the variable of genderamong middle schoolstudents. Weadopted the descriptive approachbecauseitfitssuchstudies. Wecollected data usinga questionnaire to gather information from a sample of 61 students in two middle schools, Brahmi Tabai in Cheria and Hamla Rachid in Tebessa. The study'sfindings are mainly the following: health-related fitness isaverageamong the target middle schoolstudents in Tebessa, genderimplies no broaddifferences in health-related fitness, thoughwerecordedsomeslightdifferences in some components relating to gender. By then, we put forward a set of suggestions and recommendations. First of whichispreparing a state or even a national program to determine the level of physical fitness amongpupils in primary, middle and secondaryschools. Second suggestion isprovidingtools and meansof |
en_US |
dc.description.abstract |
هدفت الدراسة إلى تحديد مستويات معيارية لمستوى اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة وكذا معرفة الفروق ذات الدلالة الاحصائية لعناصر اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة في متغير الجنس لدى تلاميذ الطور المتوسط، أعتمد الباحث على المنهج الوصفي لملائمته لمثل هذه الدراسات مستعملا أداة جمع البيانات الاستبيان والاختبارات على عينة قدرها 61 تلميذ من متوسطة براهمي التابعي الشريعة ومتوسطة حملة رشيد تبسة، اسفرت الدراسة على جملة من النتائج أبرزها أن مستوى اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة متوسط لدى تلاميذ الطور المتوسط بولاية تبسة. وكذا عدموجود فروق في اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة تعزى لمتغيرات الجنس، إلا أنه توجد فروق في بعض اختبارات ومكونات اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة تعزى لمتغير الجنس واقترح الباحث جملة من الاقتراحات والتوصيات تمثلت في إعداد برنامج ولائي ولما لا وطني لتحديد مستوى اللياقة البدنية لدى تلاميذ المدارس في الأطوار الابتدائي، المتوسط، الثانوي.توفير أدوات ووسائل القياس المتعلقة باختبارات عناصر اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة في المدارس تحت تصرف أستاذ التربية البدنية والرياضية. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
اللياقة البدنية، الصحة، اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة، المستويات المعيارية. |
en_US |
dc.subject |
: physical fitness, health, health-related fitness, normative levels |
en_US |
dc.title |
تحديد مستويات معيارية لمستوى اللياقة البدنية المرتبطة بالصحة لدى تلاميذ الطور المتوسط |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée