Dépôt DSpace/Université Larbi Tébessi-Tébessa

الاحتياطات الواجبة عند ممارسة نشاط دفع الجلة في الوسط المدرسي

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author بوتي, علي
dc.contributor.author غرغوط, عبد الفتاح
dc.date.accessioned 2023-03-06T14:43:32Z
dc.date.available 2023-03-06T14:43:32Z
dc.date.issued 2022-06-12
dc.identifier.uri http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/7499
dc.description The aim of the study was to determine the applicability and observance of due precautions in the exercise of the gel payment activity in the school environment by physical education professors and middle-stage pupils study was conducted on a sample of 27 intermediate-level professors s education ", the researcher used the questionnaire data collection tool. The study found that due precautions were observed in the exercise of the gel payment activity in the school environment by the professor of physical and sports education. Due precautions are applied in the exercise of the gel payment activity in the school environment by pupils practising physical and sports education. en_US
dc.description.abstract هدفت الدراسة إلى تبيان مدى تطبيق ومراعاة الاحتياطات الواجبة عند ممارسة نشاط دفع الجلة في الوسط المدرسي من طرف اساتذة التربية البدنية وتلاميذ الطور المتوسط، اعتمد الباحث على المنهج الوصفي، أجريت الدراسة على عينة قدرها 27 أستاذ من الطور المتوسط، استخدم الباحث أداة جمع البيانات الاستبيان، أسفرت الدراسة على أنه يتم مراعاة الاحتياطات الواجبة عند ممارسة نشاط دفع الجلة في الوسط المدرسي من طرف أستاذ التربية البدنية والرياضية. يتم تطبق الاحتياطات الواجبة عند ممارسة نشاط دفع الجلة في الوسط المدرسي من طرف التلاميذ الممارسين لحصة التربية البدنية والرياضية. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject النشاط البدني الرياضي المدرسي، الوسط المدرسي، نشاط دفع الجلة. en_US
dc.subject school sports physical activity, school environment, Gel payment activity. en_US
dc.title الاحتياطات الواجبة عند ممارسة نشاط دفع الجلة في الوسط المدرسي en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée