Résumé:
هططدفت الدراسططة إلطط تبيططان العالقططة بططين الهويططة المهنيططة ألسططاتذة التربيططة البدنيططة والرياضططية
والممارسططات التدريسططية فططي الحصططةو اعتمططدنا فططي الدراسططة علطط المططنه الوصططفيو حيطط تمحططت
مجتمع الدراسة في أساتذة التربية البدنية والرياضطية للططور الحطانو والمتوسططو ت ونطت العينطة مطن
64 أسططتاذا للتربيططة البدنيططة والرياضططية للطططور الحططانو والمتوسطططو تمحلططت أداة جمططع البيانططات فططي
االسططتبيان الططذ تططم توزيعططو عططن طريططق مواقططع التواصططت االجتمططاعي ونمططاذ جوجططتو وخلصططت
الدراسطة إلط أنطو: ال توجطد عالقطة بطين الهويطة المهنيطة ألسطاتذة التربيطة البدنيطة والرياضطية وممارسطة
التدر يس )التخطيط(و وجود عالقة جزئية بين الهوية المهنية والممارسات التدريسطية )تنفيطذ الطدرس
والتقويم(
Description:
The studyaimed to show the relationshipbetween the professionalidentity of the
professor of physical and physicaleducation and teaching practices in the class.
Werelied on the study on the descriptive approach, whereby the
studycomplexrepresented in the professor of physical and sports education for the
secondary and intermediate stages consisted of 64 professors of physical and sports
education for the secondary stage and The averageThe data collection
toolwasrepresented in the questionnaire thatwasdistributedthrough social media sites
and Google models. The studyconcludedthatthereis no relationshipbetween the
professionalidentity of the professor of physicaleducation and sports and the
practice of teaching (planning) and the presence of a partial relationshipbetween the
latter and teaching practices ( Implementation of the lesson and evaluation)