Dépôt DSpace/Université Larbi Tébessi-Tébessa

دراسة تقويمية لمنهاج الجيل الثاني في التربية البدنية والرياضية من وجهة نظر أساتذة الطور المتوسط بوالية تبسة

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author رابح, ماهر
dc.contributor.author براهمي, أكرم
dc.date.accessioned 2023-06-04T09:21:20Z
dc.date.available 2023-06-04T09:21:20Z
dc.date.issued 2020-06-12
dc.identifier.uri http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/8951
dc.description Beginning with the importance of the professor in the success of the second generation curriculum, we sought, through this study tagged with: an evaluation study of the second generation curriculum in physical and sports education from the viewpoint of teachers of the middle stage in the province of Tebessa, to know how to evaluate the professor of physical and sports education for the second generation curriculum in the intermediate stage for a state Tebessa, the descriptive approach was chosen as the most appropriate for such a study which was appointed by 30 professors. We relied on analyzing the results of previous studies and linking them to our own study hypotheses, where we analyzed each hypothesis separately and used the results of the previous studies hypotheses corresponding to each of our three hypotheses, and we finally found that the second-generation curriculum has positive repercussions on the subject of physical education in organizing knowledge And structured concepts, as well as the performance of a physical and sports education professor as well as the development of various social values and citizenship among students of the middle stage en_US
dc.description.abstract طالقا مف أىمية األستاذ في نجاح منياج الجيؿ الثاني، سعينا مف خالؿ ىذه الدراسة الموسومة بػ: دراسة تقويمية لمنهاج الجيل الثاني في التربية البدنية والرياضية من وجهة نظر أساتذة الطور المتوسط بوالية تبسة إلى معرفة كيفية تقييـ أستاذ التربية البدنية والرياضية لمنياج الجيؿ الثاني في الطور المتوسط لوالية تبسة، و قد تـ اختيار المنيج الوصفي باعتباره األنسب لمثؿ ىذه الدراسة التي كانت عينتيا مكونة مف 30 أستاذ. وقد اعتمدنا عمى تحميؿ نتائج دراسات سابقة وربطيا بفرضيات الدراسة الخاصة بنا، حيث قمنا بتحميؿ كؿ فرضية عمى حدى واالستعانة بنتائج فرضيات الدراسات السابقة الموافقة لكؿ فرضية مف فرضياتنا الثالث، وتوصمنا في األخير إلى أف منياج الجيؿ الثاني لو انعكاسات ايجابية عمى مادة التربية البدنية في تنظيـ المعارؼ والمفاىيـ المييكمة ليا، وأيضا عمى أداء استاذ التربية البدنية والرياضية وكذلؾ تنمية مختمؼ القيـ االجتماعية والمواطنة لدى تالميذ الطور المتوسط en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject أستاذ التربية البدنية والر ياضية، منياج الجيؿ الثاني ،‌الطور المتوسط القيـ االجتماعية، المواطنة. en_US
dc.subject Professor of Physical and Sports Education, second generation curriculum, intermediate stage, social values, citizenship , en_US
dc.title دراسة تقويمية لمنهاج الجيل الثاني في التربية البدنية والرياضية من وجهة نظر أساتذة الطور المتوسط بوالية تبسة en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée