Dépôt DSpace/Université Larbi Tébessi-Tébessa

دور الانشطة الصفية داخل المؤسسات التربوية في التقليل من العنف المدرسي دراسة ميدانية على مستوى ثانويات دائرة الشريعة - تبسة

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author كافي, رمزي
dc.contributor.author ملاك, نصر الدين
dc.date.accessioned 2023-07-16T10:08:46Z
dc.date.available 2023-07-16T10:08:46Z
dc.date.issued 2023-06-06
dc.identifier.uri http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/9721
dc.description The study aims to find out the role of classroom activities within educational institutions in reducing school violence ،These activities are represented in the physical education and sports class, in addition to internal activities organized by institutions, such as inter-departmental sports courses in various sports competitions, and are carried out under the direct supervision of the professor.The general question was whether classroom activities within educational institutions have a role in reducing school violence? I rely on the descriptive approach that the researchers consider appropriate for such studies, as the sample was deliberately selected from some high schools in the state of Tebessa, which was estimated at 15 professors and 15 administrators, and we relied on the form as the main tool in the research containing 36 questions, and the data obtained were processed in a quantitative way by statistical methods in addition to the qualitative method in order to interpret the percentages obtained. en_US
dc.description.abstract تهدف الدراسة إلى معرفة دور األنشطة الصفية داخل المؤسسات التربوية في التقليل من العنف المدرسي، وتتمثل هذه األنشطة في حصة التربية البدنية والرياضية،باإلضافة النشاطات الداخلية التي تنظمها المؤسسات مثل الدورات الرياضية بين األقسام في مختلف المنافسات الرياضية وتتم تحت إشراف مباشر من األستاذ .وتمثل التساؤل العام في هل لألنشطة الصفية داخل المؤسسات التربوية دور في التقليل من العنف المدرسي؟. أعتمد على المنهج الوصفي الذي يراه الباحثان مناسبا لمثل هذه الدراسات كما تم إختيار العينة بطريقة قصدية من بعض ثانويات والية تبسة والتي قدرت ب 15 أستاذ و 15 إداري وإعتمدنا على اإلستمارة كأداة رئيسة في البحث تحتوي على 36 سؤاال ،وتمت معالجة البيانات المتحصل عليها بطريقة كمية عن طريق اآلساليب اإلحصائية باإلضافة إلى األسلوب الكيفي من أجل تفسير النسب المتحصل عليها . en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject الأنشطة الصيفية، المؤسسات التربوية، العنف المدرسي،المنافسات الرياضية en_US
dc.subject classroom activities, school violence,educational instituons en_US
dc.title دور الانشطة الصفية داخل المؤسسات التربوية في التقليل من العنف المدرسي دراسة ميدانية على مستوى ثانويات دائرة الشريعة - تبسة en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée