Dépôt DSpace/Université Larbi Tébessi-Tébessa

دور المؤسسات الشبابية في تنمية الدافعية العلمية لدى الطالب الجامعي : دراسة ميدانية على طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة تبسة

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author رحال, محمد أمين
dc.contributor.author ليتيم, خليل
dc.date.accessioned 2023-07-16T10:15:58Z
dc.date.available 2023-07-16T10:15:58Z
dc.date.issued 2023-06-06
dc.identifier.uri http//localhost:8080/jspui/handle/123456789/9723
dc.description The study aims to identify statistical differences in internal and external motivation in the undergraduate and non-youth student. Recognize the role of youth institutions in the development of the student's internal motivation. Recognize the role of youth institutions in the development of the student's external motivation The two researchers used the descriptive curriculum for such studies, with the researchers using the form data collection tool on a sample of 72 university students from the Institute of Physical and Sporting Activities Science and Technology at the University of Tebessa. The study found significant differences in external motivation among students of the Institute of Physical and Sporting Activities Science and Technology in the variable of youth institutions. There are no statistically significant differences in internal motivation among students of the Institute of Physical and Sporting Activities Sciences and Techniques in the variable of engagement in youth institutions. Youth institutions have a role in developing the scientific motivation of the undergraduate student at the Institute of Physical and Sporting Activities Science and Technology at the University of Tebessa. en_US
dc.description.abstract هدفت الدراسة إلى التعرف على الفروق الاحصائية في الدافعية الداخلية والخارجية لدى الطالب الجامعي المنخرط وغير المنخرط في المؤسسات الشبابية.التعرف على دور المؤسسات الشبابية في تنمية الدافعية الداخلية للطالب الجامعي.التعرف على دور المؤسسات الشبابية في تنمية الدافعية الخارجية للطالب الجامعي، استخدم الباحثان المنهج الوصفي لملائمته لمثل هذه الدراسات، حيث استخدم الباحثان أداة جمع البيانات الاستمارة على عينة قدرها 72 طالب جامعي من معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة تبسة، أسفرت الدراسة على وجود فروق ذات دلالة احصائية في الدافعية الخارجية لدى طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية في متغير الانخراط في المؤسسات الشبابية.لا توجد فروق ذات دلالة احصائية في الدافعية الداخلية لدى طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية في متغير الانخراط في المؤسسات الشبابية، للمؤسسات الشبابية دور في تنمية الدافعية العلمية للطالب الجامعي بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة تبسة. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject المؤسسات الشبابية، الدافعية العلمية، الدافعية الداخلية، الدافعية الخارجية en_US
dc.subject المؤسسات الشبابية، الدافعية العلمية، الدافعية الداخلية، الدافعية الخارجية. en_US
dc.subject youth institutions, scientific motivation, internal motivation, external motivation. en_US
dc.title دور المؤسسات الشبابية في تنمية الدافعية العلمية لدى الطالب الجامعي : دراسة ميدانية على طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة تبسة en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée