Résumé:
جاءت هاته الدراسة لتعالج موضوع دور الرياضة المدرسية في عملية الانتقاء دراسة ميدانية على فريق كرة اليد بمتوسطة بمتوسطةرحالعبدالحفيظبئرالعاتر ، حيث هدفنا الى من خلال اقتراح ثلاثة فرضيات فرعية تتعلق بمختلف الاختبارات الميدانية التي خضعت لها عينة مكونة من 14 تلميذا من الطور المتوسط ، وقد اعتمدنا المنهج الوصفي التحليلي في معالجة بينات الاختبارات ، وبعد المعالجة الاحصائية تم تحليل ومناقشة النتائج في ضو الفرضيات حيث تم لوصول الى ان اختبارات كرة اليد ( التمرير والاستقبال التصويب ) تلعب دورا في عملية انتقاء التلاميذ الطور المتوسط ، في حين أن اختبار التخخطيط لا يلعب أي دور في عملية انتقاء التلاميذ الطور المتوسط .
Description:
This study came to adresse the subject of the role of school sports in the selectionprocess A fieldstudy on the handball team in medium Rahal Abdel HafeezBir Al-Ater, whereweaimed to by proposingthreesub-hypothesesrelated to the variousfield tests that a sample of 14 studentsfrom the intermediate phase underwent, and we have adopted the descriptive analyticalapproach in the processing of test data, and afterstatisticalprocessing the resultswereanalyzed and discussed in the light of the hypotheseswhereitwas to reachthat Handball tests (passing, receiving and shooting) play a role in the selectionprocess of intermediatestudents, while the planning test does not playanyrole in the selectionprocess of intermediatestudents.